Luovuus ja intuitio




Mitä luovuus on minulle?
Luovuus on minulle virrassa olemista, vapautta ja oma tila. Uusia kurssi-ideoita, joogaohjelmia, oma joogaharjoitus, metsäretki, mättäillä kellimistä ja vapaata tajunnan virtaa kirjoittamalla.
Luovuus on myös värityskirjojen värittämistä, leipomista, ruoanlaittoa ja käsillä tekemistä ylipäätään.

Luovuuteni jää ajoittain arjen pyörityksen jalkoihin, oman saamattomuuden sumuun. Aikaa olisi, vaan jokin vie huomioni muualle ja yleensä se on pitkittynyt huolistressi. Mistä kaikesta sitä voikaan huolta kantaa, pelätä ja epäillä... huhhuh, toisinaan ihan kaikesta! Silloin luovuus on poissa ja olen mielen syövereissä, syvissä vesissä, kauhoen vastavirtaan ja painuen upoksiin.

Luovuus antaa minulle innoitusta, tunteen siitä että olen tässä hetkessä läsnä. Löydän luovuuden avulla itsestäni uusia ulottuvuuksia ja vahvistusta arvoilleni. Luovuus lisää itsearvostusta ja kohottaa itsetuntoa. Luovuuden virrassa rakastan elämää!!!

Aktivoin luovuutta omalla tietoisuudellani ja sen keskittämisellä kulloiseenkin hetkeen: joogaan, meditoin ja oleilen luonnossa. Kuuntelen musiikki ja annan kehoni elää sen tahdissa. Voin lisätä elämääni luovuutta, innostusta ja tietoisuutta; pysähtymällä, hellittämällä ja antautumalla kulloisenkin hetken syvimmälle olemukselle vain aistimalla, hengittämällä ja sukeltamalla tunteisiin.



Mitä intuitio minulle on?
Intuitio on minulle sisäistä ohjausta ja varmuutta siitä, etten ole yksin. Intuitio on sisäistä lämminhenkistä puhetta, joka tuo uskoa omaan itseeni ja valintoihini. Intuitio tuntuu koko kehossa värinänä ja lämpönä, lempeänä virtauksena ja rakkautena sydämessä.

Intuition ohjaamana kuulen tai näen vastauksia mieltäni askarruttaviin kysymyksiin. Intuitio on herkkyyttä ympäristölle ja ympärillä oleville tapahtumille sekä ihmisille.
Intuitio ohjaa minua valitsemaan juuri sopivat teot, sanat sekä ihmissuhteet/kohtaamiset. Intuitio ohjaa jokaista askeltani, vie minut oikeisiin paikkoihin ja pois tutulta, turvalliselta polulta kohti uusia kokemuksia.

Intuitiollani on myös iso osa joogan ohjauksessa ja joogaohjelmien laatimisessa. Luennoidessani ja valmentaessani huomaan olevani kuin kanava; kaikki sanat vain tulevat ja minä tuon ne kuuluville. Haastan, avaan ja herättelen :) kysymällä juuri oikeita kysymyksiä. 

Intuitioni vahvistuu läsnäololla, keho- ja tunneharjoituksilla sekä tietoisuuus- ja hengitysharjoituksilla. Hyväksyvällä asenteella ja itsetuntemuksella on myös suuri osuus intuition herättämiseen ja sen omaksumiseen osaksi minua. Olen vain oma itseni, juuri minä!



Olen ollut melkoisessa huolipyörityksessä koko alkuviikon ja tänä aamuna se tapahtui, täydellinen herääminen omaan itseeni! Tämän sai aikaan tajunnan räjäyttävä ja oman jumalkipinäni liekkiin nostattanut hetki kuullessani tämän biisin: https://www.youtube.com/watch?v=SsL7JD10HmM 
Egotrippi; Mestaripiirros
Tässä hyvä esimerkki siitä kuinka jokin hetki, pieni pysähtyminen saa aikaan valtavan muutoksen koko päivään!



Tässä biisin sanat:
Sinä päivänä kun Luoja teki sinut
Hän ei muuta tehnytkään
Heräs aikaisin, otti kynän käteen
Rupes siinä piirtämään

Päivä kului, mut hetkenkään lepoa
Piirtäjä ei kaivannut
Aivan niin kuin olis hurmoksessa ollut
Mestari valmisti sut

Se kuva oli kaunis
Oi ,ihme suorastaan
Muodon jumalaisen sai
Kuvan viereen hän merkkas ettei suhun
Päde kuolevaisten lait

Niille jotka yhä epäilevät Luojaa
Sanon vastaukseksi vaan
Että jos ne edes kerran näkis sinut
Kaikki rupeis uskomaan 

( Mariska )


Ole oma mestaripiirroksesi joka hetki <3 nyt ja aina!




 

Kommentit